Interjú az N csoport bajnokával

Interjú az N csoport bajnokával

Szerző: Bálint F Gyula

Fotó: a szerző

2009. január 2. 23:55

12h Hungary a Ford Fiesta ST-vel.

12h Hungary a Ford Fiesta ST-vel.

Zóna verseny a Hungaroringen.

Zóna verseny a Hungaroringen.

A Dallarával 2006-ban Orfűn.

A Dallarával 2006-ban Orfűn.

 

Mozgalmas éven van túl Nyitrai Béla. Az Endurance Club Hungary versenyzője az évet Dubai-ban kezdte, ahol a 24 órás megbízhatósági versenyen indult. Utána gokartba ült a Gokart OB pár futamán, indult a Duna Autó Autós Gyorsasági OB-n, Zónaversenyeken, de navigátorkodott rallye-ban is. A gyorsasági szakág Díjkiosztó Gáláján mesélt 2008-ról.

- Változatos éved volt, sok versenyen indultál, különböző szakágak versenyein. Eleve így tervezted az idei szezont, vagy menet közben alakult így? Hogy jött be a képbe például a gokart?
- Körülbelül, de az is lehet, hogy pontosan húsz évvel ezelőtt gokartoztam, úgy kezdtem a versenyzői pályafutásomat. Tavaly Fekete Krisztián barátomék kitalálták, hogy milyen jó lenne, ha együtt elindulnánk, mint csapat. Az ő testvérei, Krisztián, a fia és én. Ebből az lett, hogy én indultam el egyedül. Engem érdekelt a dolog. Egy versenyen azért elindultunk. Kakucson volt egy 24 órás Gokart Maraton. Akkor megvásároltam a Super World Formula gokartot és mivel a technika adott volt arra gondoltam, hogy használni kellene. Ez egy jó iskola még akkor is, ha egy bizonyos értelemben az ember visszaül az iskolapadba. Nagyon jó tréning-lehetőség a pályaautózáshoz és egy örömgokartozást terveztem 2008-ra.

- A 24 órás Gokart Maraton hangulata fogott meg annyira, hogy elindultál a dubaji 24 órás autóversenyen?
- Már régebben tervezten egy 24 órás autóversenyen való indulást. A Gokart Maraton nagyon jó lehetőség volt arra, hogy kipróbáljam magam egy hosszú távú versenyen körülményei között. Nagyon jó alkalom volt arra, hogy a csapat-összeállítást, állóképességet, az egésznek a hangulatát kipróbálhassam. Ezt követően sikerült összeállítanom egy csapatot, amellyel januárban Dubai-ban el tudtunk indulni.

- Valamelyik versenyen meséltél az Emírségekbeli élményekről, a hirtelen jött esőről. Elevenítsük fel ezt a sivatagban meglehetősen váratlanul érkező ?áldást?...
- Ez valóban egy érdekes dolog volt. Mindenre számítottunk Dubai-ban, egy sivatagi országban, de arra nem, hogy 24 órás versenyen 12 órán keresztül trópusi eső essen. Velünk ez történt. Ez azonban nekünk bizonyos értelemben szerencsés is volt. Egyrészt az eső miatt eltűnő lóerőkülönbségek miatt az abszolút értékelésben előbb tudtunk végezni, másrészt a harmadik órában gondunk akadt a kuplunggal, elkezdett csúszni. Ez a hiba jóval gondot jelentett vizes körülmények között. És hát kiderült, hogy a csapat jól megy esőben. Én úgy gondolom, hogy a váratlanul jött eső nagyban hozzájárult ahhoz, hogy be tudtuk fejezni a versenyt.

- Hazai közönség előtt is rajthoz tudtatok állni egy hosszú távú versenyen, hiszen a dubaji vereny szervezői idén egy 24 órás sorozatot indítottak, amelynek egyik állomása a Hungaroring volt...
- Sajnos volt némi különbség a kinti és az itthoni verseny között. Az egyik meghatározó különbség az volt, hogy a Hungaroringen csak egy 12 órás viadalt lehetett rendezni, a másik pedig az, hogy lényegesen kevesebb induló volt. Viszont megtörtént az, ami miatt annak idején Dubai-ban elmentünk, sikerült megnyerni a kategórinkat. Számomra ez egy óriási élmény volt főleg mert mint befejező pilóta én haladtam át a kockás zászló alatt. És hát egy világsorozat egyik futamát megnyertük, és ez azt is jelentette, hogy a sorozatot is megnyertük A5-ben. Ez az eredmény a magyar autósport történetében is egy meghatározó eredmény, hiszen ilyenre nem volt példa. 2009 januárjában azért megyünk el újra Dubaiba, hogy a győzelem élményét ezúttal egy 24 órás versenyen is átélhessük.

Zónáról, navigátorkodásról, formula autóról a következő oldalon olvashatsz. Lapozz!

Lapozás:   1 | 2
 

Közelgő események

.