Strider

Strider

Szerző: Bálint F Gyula

Fotó: a szerző

2009. április 4. 02:04

 

Strider Zoltán 2008-ban debütált a gyorsasági szakágban. Bajnok lett a BMW 325i Challengeben, és "a 2008. év újonca a gyorsasági autósportban" címet is megkapta.

- Honnan datálódik Strider Zoltán autóversenyző?
- Amikor az óvodában megkérdezték tőlem, hogy mi leszek, ha nagy leszek, azt mondtam, hogy autóversenyző. De a valódi versenyzésre 15 éves koromban, 1999-ben került sor, amikor is egy elég hosszú Trabantos időszak kezdődött el. Az elején még széria Trabival, jogosítvány nélküli amatőr versenyeken, majd egy egyre profibb autóval, már jogosítvánnyal és licences versenyzőként a Rallye Túra Egyesület bajnokságában mentem 2004-ig.
Ezt egy kisebb szünet követte (leginkább anyagi megfontolásból) Ebben az időszakban kerültem kapcsolatba a gyorsasági szakággal, ahol a parádi hegyi versenyen VIP autóztatásra mentem az autómmal. 2007-ben belekóstoltam a gokartba is, de egy sajnálatos baleset miatt nem tudtam az egész évet végigcsinálni. Tavaly aztán jött a BMW Challange, amit Bertalan Zsolt jóvoltából sikerült kipróbálnom és végül a teljes szezont végig tudtam versenyezni.


- És jöttek a győzelmek, majd a bajnoki cím...
- Igen. Az osztrákok tudtak megszorongatni az első versenyen, amikor először ültem az autóba. A magyarok közül még nem találtam legyőzőre, de a hegyi versenyen azért emlékezetes csatát vívtunk Bíró Petivel, és arra vagyok a legbüszkébb, hogy őt sikerült megvernem.

- Amikor beleültél a BMW-ben számítottál arra, hogy az első évben bajnok lehetsz?
- Az elején természetesen nem számítottam rá, ugyanis egy viszonylag nagy ugrás volt a Trabanthoz képest, majdnem négyszer olyan erős az autó, hátsó kerék hajtású és még sorolhatnám a különbségeket. Kicsit féltem is az autótól, de az első teszten kiderült, hogy mégsem állunk olyan távol egymástól. Az első győzelmek után már reálisnak tűnt a bajnokság megnyerése, onnantól az volt a cél, hogy ne sikerüljön senkinek legyőznie engem.

- Az év végi díjkosztón "A 2008. év Újonca a gyorsasági autósportban" díjat is megkaptad. Ez meglepetés volt?
- Mindenképp. Egymásra is néztünk az asztalnál, az ott ülők közül egyedül Bertalan Zsolt tudta, hogy én fogom kapni. Remélem, hogy valóban rászolgáltam és ezúton is szeretném megköszönni a Gyorsasági és Gokart Magazinnak.

- A magyar bajnoki versenyeken kívül indultál egy osztrák BMW Challenge versenyen.
- Igen az egy nagyon komoly próbatétel volt, amikor az egész osztrák mezőnnyel, 27 autóval tudtam menni. Ez egy teljesen más élmény, mint az itthoni futamokon.

- Beszélj egy kicsit a jövőről. 2009-ben marad a BMW?
- A BMW mindenképpen marad. Az elsődleges cél, hogy minden versenyen rajthoz állhassak. A jelenlegi gazdasági helyzetben ez önmagában egy komoly próbatétel. Ha ez sikerült, akkor természetesen a bajnoki címemet szeretném megvédeni.

- Ha már szóba hoztad a gazdasági helyzetet, mondd el, hogy mekkora büdzsé kell egy BMW 325i Challenge szezonhoz.
- Nos, véleményem szerint, messze a legkisebb a Magyarországon futó kategóriák közül. Az idei öt futamos bajnokság költsége az autóbérléssel, kopó alkatrészek pótlásával, nevezési díjjal és egyéb kiadásokkal együtt várhatóan nem éri el a két millió forintot.

 

Közelgő események

.