Gyorsasági OB 2011

Gyorsasági OB 2011

Szerző: Bálint F Gyula

2010. október 21. 21:21

A1 Ring, Ausztria

A1 Ring, Ausztria

Salzburgring, Ausztria

Salzburgring, Ausztria

Tor Poznan, Lengyelország

Tor Poznan, Lengyelország

 

Véget ért a 2010-es OB, talán már a gazdasági válságból is kifelé tartunk. A szakágvezetés a jövő éven dolgozik, kíváncsiak voltunk pontosan mik is a tervek...

Nem volt egyszerű telefonon elérni Gáspár István szakágvezetőt, mint utólag kiderült a 12 órás Hungaroring-i versenyen elhagyta a telefonját, így most egy munkatársának telefonján osztoznak. Mivel mindketten elfoglalt emberek, és én sem unatkozom, majd' két nap kellett, míg összehoztuk azt a több, mint egy órás beszélgetést, amely ennek a cikknek az alapja.

Mit tervez a gyorsasági szakág 2011-re?

A jövő évben együtt szeretnénk dolgozni a szlovák illetve a lengyel szövetséggel. A bajnokságunk már idén is nyílt volt és külföldi kategória győztest is díjazhatunk majd a november 13-i ünnepségen. A gazdasági helyzetnek megfelelően azonban alacsony volt a versenyzői létszám és ez nem tartható a továbbiakban. Erre nagyon oda kell figyelnünk, több okból kifolyólag is: a versenyzőink autóversenyzők, akik igénylik azt, hogy megküzdjenek a bajnoki címekért, a rendezőknek pedig egy fontos feltétele az, hogy sok versenyző legyen. Mind sportszakmailag, mind gazdaságilag ez egy fontos dolog. Azt a csökkenést, amely az egész autósportra jellemző és a gyorsasági szakág számadatai sem lógnak ki az átlagból, mindenképpen meg kell állítani. A környező országokban hasonló tendenciák figyelhetők meg, némely ország esetében még erősebb csökkenés is megfigyelhető.
Egy olyan együttműködés körvonalazódik, amely szerint a szlovák és lengyel szövetséggel közösen rendezett futamokon van magyar, szlovák és lengyel értékelés, de ugyanakkor egy közös címért is meg lehet küzdeni. Az idősebbeknek a BBK, a Béke Barátság Kupa ugorhat be erről.


Felmerül bennem egy kérdés. A szlovákokkal való együttműködés kézenfekvő, hiszen szomszédos ország. Viszont nem említetted a cseheket, őket keresztül ugorva juthatunk el a lengyelekhez. Mi ennek az oka, szerepet játszik-e az is, hogy pár éve a Material Center Kupa egyben lengyel bajnoki is?

Természetesen a lengyelek esetében szerepet játszott az, hogy már jártak nálunk. A most születő sorozatnak az egyik fontos része, hogy a résztvevők a saját nemzeti szabályai alapján vesznek részt a versenyeken. Az esélyegyenlőség jegyében ezeknek a szabályoknak a kidolgozásánál együtt dolgozik a három ország gyorsasági szakága, és több lépcsőben közelítjük egymáshoz a kiírásokat. Mivel ebből a szabályrendszerből nagyon kilóg a cseh szövetség szabályzata, gyakorlatilag nem lehet összefésülni a másik hárommal. Viszont Csehországból a formula autósok csatlakoznának ehhez a kezdeményezéshez, de más országokból, például Olaszországból is jelezték részvételi szándékukat.

Az együttműködés ötletadója Bertalan Zsolt. Két-három hete juttatta el hozzánk ezt a gondolatot. Néhány egyeztetés után már konkrét megbeszéléseken vagyunk túl. Felkértek engem, hogy írjam meg az együttműködéshez szükséges dokumentációkat és ezek után egy végleges megállapodás már szinte biztos. Persze további megbeszélések várhatók, amelyek nagyon sokrétűek, hiszen rengeteg pontban meg kell állapodni. Ezeken a megbeszéléseken a továbbiakban Bertalan Zsolt is részt fog venni és természetesen minden egyes verseny rendezővel is konzultálni szeretnénk. Néhány héten belül ki tudjuk adni a végleges versenynaptárt és az alapkiírásainkat.

Nagyon fontos, hogy a technikai szabály változások nem fogják befolyásolni a már meglévő, vagy építés alatt lévő versenyautók sorsát. Nem mi alkalmazkodunk a többiekhez, hanem mindenki mindenkihez, így sikerült elérni azt, hogy például súlyban maximum 20 kilós változások lesznek a jelenlegi súlyhatárokhoz képest.


Az elmondottakból úgy ítélem, hogy a három Szövetség egy hosszú távú együttműködésben gondolkodik. A szabályok folyamatos közelítésének pedig előbb-utóbb az lesz a következménye, hogy a résztvevő országok szabályzatai azonosak lesznek.

Ez egy próba év lesz, de már látjuk, hogy a három országon kívülről is lehetnek ennek a kezdeményezésnek követői, így hisszük, hogy ebből egy hosszú együttműködés lesz. A szabályok közelítésének valóban az lehet a következménye, amit mondtál. Érdekességképpen megemlíteném, hogy a két partner országban az 1,6-os kategória nincs külön értékelve, sőt még külön súlyhatár sincs, így a két literes autókkal azonos szabályok alapján kell versenyezzenek a jóval alacsonyabb teljesítménnyel. Nagyon nehéz volt elérni a tárgyalások alatt, hogy az 1,6-os autókat ne csak a magyar bajnokságba értékeljük és ezen autók versenyzői is kapják meg azt a lehetőséget, hogy nemzetközi sikert érjenek el.


A cikk nem ért véget. Lapozz!

Lapozás:   1 | 2 | 3 | 4

Szólj hozzá a cikkhez!

 

Közelgő események

.