Házastársak a versenypályán

Házastársak a versenypályán

Szerző: Sólyom Csanád

Fotó: Bálint F Gyula

2008. április 4. 00:00

 

Versenyautók

Csaba: 2004-ben már BMW-s élményautózás is ment a Hungaroringen, és emiatt sokat ültem az autóban, így elég jól megismertem, és persze rengeteg segítséget kaptam, például Cserkuti Józseftől, akinek nagyon sokat köszönhetek. A 2004-es szezon végén Dancsó Pállal bizalmat szavaztak nekem, és kipróbálhattam a 3-as BMW-t egy versenyen. A tavalyi első teljes szezonunk elég jól sikerült mindkettőnk számára. Az idei autóm az utolsó előtti pillanatra lett kész, pár nappal a verseny előtt. Első ránézésre hasonlít a tavalyi autóra, de valójában vannak különbségek, jelentős előrelépés minden szempontból. Az autót Cserkúti József építette anno, egy A csoportos BMW-ből lett átalakítva, egy 3.2 literes motor van benne, mely egy alacsonyabb fordulatszámon hasonló teljesítményt ad le, mint a mezőnyben találhatót 2.5 literes BMW, amivel Pólya Ádám megy. Más az autó egyensúlya, más a tömege, más futóműalkatrészek vannak benne, mondhatni nem olyan kifejlett a struktúrája mint Ádám autójának, de nekem az M3 vonal nagyon tetszik. Nagyon jó autó, azt gondolom, csupán az idő rövidsége miatt nem sikerült még megfelelően beállítani.


Adrienn: Az Astrám valójában csak kívülről az, egy nagyon komoly motort sikerült idén beépítenünk, amit még szokni kell. Elég erősre sikeredett, más fordulatszám-tartományban mozog, és nagyon szokatlan egyelőre. A futómű slick gumikat kapott, de persze nem vesztette el astrás mivoltát, szóval remélem, előbb-utóbb utolérem az autóm, és tegeződni fogunk. Nagyon tetszik, odáig vagyok érte.
Az én autóm még később, mint a Csabié, épp a versenyre lett kész, péntek éjjel rakták össze. Aznap időmérés volt, és mi még hajnalban járattuk a motort, hogy lássuk, egyáltalán hogy bírja, van-e valami gond vele. Egyébként nekem sok idő kell, amíg megszokok egy autót, és voltak az autónak is hiányosságai, amit meg kellett oldani, de szerencsére ezek nem a versenyen jöttek ki. Remélem a tavalyi tapasztalatomat sikerül felhasználnom, hogy jobban összebarátkoztassam a pályával.

Első versenyhétvége

Adrienn: Ez valójában egy teszt hétvége volt, és nagyon örülök, hogy csak apróbb problémáink voltak, komolyabb gondok nélkül sikerült befejezni a futamokat. Mindenképpen jobb eredményeket és fejlődést várok a továbbiakban, reméljük jobb eredményekre is képesek leszünk.
Mindkét napon az 5. helyen végeztem, és egy kicsit többet vártam, az az igazság, leginkább csata terén, mert mindkét nap nagy űrben autóztam. A következő versenyre szeretnék az első bolyhoz csapódni, a tesztek biztos segítenek a fejlődésben, és a tavalyi astrázás tapasztalatait pedig fel tudom használni. Szeretném meglepni a fiúkat. A technika nagyon jó, nem lesz gond ezzel, fel kell nőnöm hozzá és akkor minden rendben lesz. Összességében elégedett vagyok.

Csaba: Én is elégedett vagyok, bár nekem sem volt igazán izgalmas a verseny, mert üres térben teljesítettem a köröket. Talán a vasárnapi verseny eleje volt kissé izgalmasabb, ott előzgetni is kellett. Végül is azt gondolom, ezzel a tapasztalattal - már az autót illetően - illetve a fellépő apró műszaki problémákat figyelembe véve nagyon jó eredmény, hogy mindkét napot befejeztük, és értékes pontokat szereztünk. Bízom abban, hogy legközelebb már sikerül faragni a köridőkből, javítani az eredményeken, az autó egyértelműen képes lesz erre, nagyon sok tartalék van még benne.

Együtt, boldogan

Csaba: Nagy szerencse, hogy a hobbink helye és a munkahelyünk nagyon közel van egymáshoz, hiszen kijövünk az irodából, és gyakorlatilag itt is vagyunk a boxokban. Pozitívan értékelem, hogy együtt dolgozunk, semmi hátrányát nem láttam eddig. Egyébként a család több tagjával is együtt dolgozunk, amit azt hiszem, sikerült pozitívan használni, hiszen tudjuk hogy bizonyos helyzetekben, bizonyos feladatoknál a másik mit fog reagálni, hogyan oldja meg a problémát, így összességében hatékonyabban dolgozhatunk.

Adrienn: Csabi sokkal tapasztaltabb, ezért megfogadom a tanácsait. Egyébként órákig képes a szimulátor előtt ülni, a Nürburgringet is így tanulta meg, nem is jártunk még ott, de ő már fejből nyomta az egészet. Nekem nincs ilyen kitartásom, a pályán maximálisan ott vagyok és imádom, de a szimulátor előtt 5 percet sem bírok ki, főleg, amikor nem fordul az autó. Ez a plusz hiányzik belőlem, de próbálom ellesni tőle a dolgokat, és természetesen ahol tud segít, növeli az önbizalmam.
Én egyébként ragaszkodom az Astrához, ráadásul külön jó, hogy más géposztályban indulunk, mert így végig izgulhatom a versenyeit.

Adrienn és Csaba: Viszont, hogy a végére egy negatívumot is mondjunk, nem kívülről nézni a legjobb, ha az embere a volán mögött ül nincs annál jobb érzés!

Lapozás:   1 | 2
 

Közelgő események

.